PC'XBOX360'PS3

XBOXX360

PC'XBOX360'PS3

XBOXX360

حافظه ایکس باکس ۳۶۰

حافظه کنسول XBOX 360 مجهز به 512 مگابایت حافظه از نوع 3GDDR است که با فرکانس هفتصد مگاهرتز فعالیت می‌کند. این حافظه متعلق به شرکت سامسونگ است که قادر به تامین اطلاعات موردنیاز پردازنده گرافیکی با حداقل تأخیر است.



پهنای باند حافظه:

پهنای باندی که میان حافظه موجود درeDRam و واحد Logic (منطقی) وجود دارد حدود 256 گیگابایت در ثانیه است که ارتباط سریع میان این دو واحد را با کمترین تأخیر مهیا می‌کند. از طرفی، واحد پردازش گرافیکی با پهنای باند 32 گیگابایت در ثانیه با واحدLogic در ارتباط است که این مقدار از رابطه زیر قابل محاسبه است:


پهنای باند‌*‌‌تعداد دستورالعمل در هر سیکل* فرکانس میان پردازنده و واحدLogic
2 * 2 * 46 =23 GB/S گیگاهرتز


همچنین پهنای باند میان حافظه گرافیکی و پردازنده گرافیکی در این کنسول 4/‌22‌‌‌گیگابایت در ثانیه است که از رابطه زیر قابل محاسبه است:


پهنای باند حافظه * تعداد دستورالعمل در هر سیکل * فرکانس حافظه
4/22 ‌ =‌128‌ * ‌2‌ * ‌700‌


واحد پردازش گرافیکی و پردازنده مرکزی در این کنسول با پهنای باند 6‌/‌21 گیگا بایت در ثانیه با یکدیگر ارتباط دارند که در این ارتباط روی لبه صعودی و نزولی سیگنال 8/10 گیگا بایت اطلاعات در ثانیه تبادل می‌شود. پل‌جنوبی در این کنسول با پهنای باند یک گیگابایت در ثانیه با پردازنده گرافیکی در ارتباط است که این عامل ارتباط سریع میان دسته‌های بازی و سایر قطعات جانبی را با پردازنده مرکزی میسر می‌سازد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد